Leica M8 et nouveau flash Leica SF-26

titoufx

Message supprimé à la demande de son auteur.
vattimo
Habitué
Depuis le 15 déc 2012
Cannes
Le nord, oui, j'y ai vécu, la Scandinavie...
Leica ne répondit jamais à mes quatre messages.
Tiberius
Vieux briscard
Depuis le 15 nov 2010
DUNKIRK
As tu essayé le SAV France ? Je pense à Laurent Pidancet par exemple qui maîtrise très bien son sujet et répond rapidement.
Si je préfère les chiens aux chats c’est parce qu’il y à des chiens policiers.
vattimo
Habitué
Depuis le 15 déc 2012
Cannes
voilà! réponse reçue de Leica ce matin :

Après recherches et testes par nos collègues allemands, il n’y a aucunes incompatibilité entre le Flash SF 26 et le M8. Voici ce qui est dit :

Flash exposure metering/
control using M-TTL
flash technology
Principle Using an extremely short calibration pre-flash fired immediately before the exposure, the exact power
requirement for the main flash is determined.
Connection M-TTL guide number control with calibration pre-flash via
accessory shoe SCA 3502 (version M4) or with Leica flash SF24D.
Flash synchronization time 1/250 sec.
(LEICA M8.2: 1/180 sec.) synchronization permits creative open aperture photography even in bright ambient light.
Manual Flash synchronization times from B (bulb) down to 1/250 sec.(LEICA M8.2: 1/180 sec.)
Aperture priority mode Auto Slow Sync: automatic extension of the longest flash time, using the rule of thumb 1/focal length in
seconds. (only with 6-bit coded lenses). Choice of long flash synchronization times up to e.g. 1/8 sec. for balanced
flash when taking available light pictures in aperture priority mode.
Synchronization flash firing time Firing optionally
at the 1st or 2nd shutter point (with appropriate flash device such as the LEICA SF24D or when using the SCA-3502
adapter).
Flash exposure correction ±3 1/3 EV in 1/3 EV-steps stages adjustable at the SCA-3501/3502 adapter.
Settable at the LEICA SF 24D ± 3EV in 1/3 EV stages, or from 0 to –3 EV in 1EV stages when using computer control.

Je reste à votre disposition pour toute demande complémentaire,

Bien cordialement,
Précédente

Retourner vers Leica M : boîtiers